Story Saya + Hidup Saya

nur izzati iman or nurul shuhada
Wednesday 1 August 2012 ? 0 Atashinchi ?

 السلام عليكم
ehh dah 13 hari kita semua puasa .selamat meneruskan puasa anda yang cuma berbaki 17 hari lagi . sabar sabar nanti time raya kita enjoyyy .btw dah shopping untuk raya belom ? saya ? saya belom lagi tak ada masa. sedih right ? ada sesiapa tak nak belanja saya ? kalau ada cuba angkat tangan sikit ! HAHA! kakak nurul jom pergi shopping . nak tak ? dari mana pulak datang nama nurul tuhh . mesti awak semua peliks kan ? saya ada 2 nama sebenarnya . HAHA! awak ada ? saya punn peliks jugak bila semua aunty and uncle saya panggil saya 'KAKAK NURUL' . nenek saya cerita dulu time kecik saya selalu tak sihat so my mama and abah decide untuk tukar nama saya sekejap . sebab tuhh lah sampai sekarang melekat nama NURUL kat saya nihhh . tapi dalam surat beranak saya still nama saya yang sekarang nih NUR IZZATI IMAN BINTI CHE ANI . sedap jugak kalau nama saya NURUL SHUHADA BINTI CHE ANI . HAHA! sampaikan jiran jiran saya punn panggil saya dengan panggilan nurul. nampak tak sampai macam tuhh sekali. dulu masa kecik kecik mesti saya selalu susahkan mama kan ? mama sory sangat sangat kalau masa kakak baby kakak selalu susahkan mama . i'm so sorry mama! tapi sekarang punn kakak selalu susahkan mama . tak tahulah macam mana kalau mama tak ada nanti mesti kakak akan rasa down .mama kene teman kakak tau . jangan pernah tinggalkan kakak . SOB SOB SOB. *bunyibabymenangis* , mama kakak sayang mama sangat sangat. rasa macam nak peluk mama sekarang tapi.... wahai angin sampaikan pelukan ku kat mama . mama semangat kakak. mama you are the best mother and woman in my life . tak ada siapa yang boleh gantikan tempat mama . kakak cuma nak mama , sampai bila bila pun mama tetap mama kakak. tak akan pernah berubah walaupun sesaat . YA ALLAH jadikanlah hamba seorang anak yang soleh . kakak akan jaga mama and abah sampai akhir hayat kakak. kakak tak sanggup nak tinggalkan mama and abah . mama and abah dah banyak berkorban demi kakak. SOB SOB SOB . kakak nak peluk mama and abah . tak akan ada sesiapa yang boleh gantikan tempat both of you. kakak akan belajar bersungguh-sungguh . dan akan bawak balik a scroll of diploma and also degree. lagi banyak saya cerita makin banyak air mata yang mengalir nanti . nanti tak pasal pasal habis banjir bilik 415 nihh . parents kita merupakan insan yang terpenting dalam hidup kita semua . janganlah berlagak sangat dengan harta benda parents korang , itu semua milik parents korang . bukan korang punya . kalau korang nak cubalah cari sendiri . kalau kerja main main tak ada maknanya nak dapat segunung emas, kerja memerlukan kesabaran. dan ingat semua tuhh hanya pinjaman semata-mata . itu semua milik ALLAH S.W.T . buatlah sesuatu supaya parents korang  bangga dengan korang . parents korang dah banyak sgt berkorban . takkan terbayar dengan wang ringgitlah . takkanlah korang tak boleh nak berkorban pulak kot . renung renungkan lah . dan saya tak boleh nak terima kalau ada insan yang sanggup hantar parents kat rumah kebajikan . HAIHHH . korang nihh memang tak berterima kasihlah. ibu korang lahirkan korang free jehh kot tak payah bayar punnn . ada tak dia mintak korg bayar ? tak ada kan ? pikirlah kalau korang sanggup buat parents korg macam tuhh . nanti tunggulah bila korang ada anak , mesti anak korang akan buat benda sama seperti mana korang buat kat parents korg dulu . masa tuhh barulah korang tahu bertapa sakitnya hati . fikirlah dulu kalau nak buat keputusan . memang diakui orang tua cerewet. tapi kalau korang nak tahu masa korang baby dulu , korang lagi cerewet . lambat bagi susu dah melalak . tapi ibu sabar dengan kerenah korang .

السلام عليكم


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// Forever Young-One Direction